Είναι ανταγωνιστικός ο τουρισμός μας;

 η Έκθεση Ανταγωνιστικότητας Τουρισμού και Ταξιδίων του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα. Τα συμπεράσματα της Έκθεσης μπορούν να θεωρηθούν και ως ένα ακόμα επιχείρημα για την εγκατάλειψη του ευρώ.

Η Έκθεση, που περιλαμβάνει 140 χώρες παγκοσμίως, αναλύει μία σειρά παραγόντων που επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητα μιας χώρας στον τομέα του τουρισμού: το ρυθμιστικό πλαίσιο, τις συνθήκες ασφάλειας και υγιεινής, το πλαίσιο των τιμών, τους πολιτισμικούς και φυσικούς πόρους, τις τουριστικές υποδομές κ.λπ. Στα πλαίσια της αξιολόγησης όλων αυτών των παραγόντων προκύπτει η τελική κατάταξη της χώρας.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η σημερινή θέση της Ελλάδας αντιπροσωπεύει μία σημαντική υποχώρηση κατά 3 θέσεις σε σχέση με το 2011 όπου η Ελλάδα βρισκόταν στη θέση 29.

Όλα τα άλλα ευρωπαϊκά «γουρουνάκια» βρίσκονται σε καλύτερη θέση από την Ελλάδα. Η Ισπανία βρίσκεται στη θέση 4, η Ιρλανδία στη θέση 19 και η Πορτογαλία στη θέση 18. Ιδιαίτερα εντυπωσιακές ήσαν οι επιδόσεις της Ισπανίας την τελευταία διετία στον βαθμό που πέτυχε να ανέβει 4 θέσεις – από 8 το 2011, σε 4 το 2013.

Στη βάση της αξιολόγησης του σχετικού επιπέδου τιμών η Ελλάδα κατατάσσεται όσον αφορά την ανταγωνιστικότητά της στη θέση 127 μεταξύ 140 χωρών παγκοσμίως! Με άλλα λόγια η Ελλάδα δεν είναι ένας (σχετικά) φτηνός τουριστικός προορισμός όπως διατείνεται η κρατική προπαγάνδα. Είναι ένας (σχετικά) ακριβός τουριστικός προορισμός – σε σχέση πάντοτε φυσικά με την ποιότητα του συνολικού πακέτου. Το ανέκδοτο σύμφωνα με το οποίο ο καφές στο Hilton της Αθήνας είναι πιο ακριβός από τον καφέ στο Hilton της λαμπερής Ουάσιγκτον δεν είναι ανέκδοτο. Είναι η πραγματικότητα.

Υπάρχουν μεγάλες επιχειρήσεις, και πολυεθνικές, στο κύκλωμα του ελληνικού τουρισμού. Το φυσικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ελλάδας είναι αρκετά ισχυρό ώστε ν’ αντισταθμίζει τα θεσμικά εμπόδια που συναντούν οι οργανωμένες εταιρείες στο ελληνικό κράτος. Υπάρχουν οι μεγάλες και οργανωμένες εταιρείες στην ακτοπλοΐα, στην αεροπλοΐα και στο αεροδρόμιο. Υπάρχουν ελληνικές αλυσίδες ξενοδοχείων, και μερικοί μεγάλοι tour operators έχουν επενδύσει σε ελληνικά ξενοδοχεία.

χουμε λοιπόν μια σημαντικότατη για την εθνική οικονομία ομάδα πολιτών που μπορούν να γυρνάνε την πλάτη στη φαυλότητα και στην κακοδιοίκηση και παρ’ όλα αυτά να ζουν καλά. Όπως δεν έχουν λόγο να εκλιπαρούν για να διορίσει ο βουλευτής το γιο στο Δημόσιο, έτσι δεν έχουν και πολύ σοβαρό λόγο να δράσουν για ν’ αλλάξουν το πελατειακό σύστημα. Το μαγαζάκι στις Κυκλάδες είναι το σύμβολο του ελληνικού ατομισμού και η βάση των όποιων ελευθεριακών τάσεων στην κοινωνία: δεν ζητάω τίποτε από το κράτος, πέρα από το να με αφήσει στην ησυχία μου.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s