Ότι πρέπει να γνωρίζετε ταμειακές μηχανές citizen και φωτοτυπικά sharp

Δημοσιεύτηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως η εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών στην οποία προσδιορίζονται τα επαγγέλματα που δεν είναι υπόχρεοι στην τήρηση φορολογικής ταμειακής μηχανής από 1.1.2014.

Οι επιχειρήσεις που μπορούν να λειτουργούν χωρίς ταμειακές μηχανές citizen,  είναι τα ακόλουθα:

α) Ο εκμεταλλευτής χώρου διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτηρίου, παιδικού σταθμού, κλινικής ή θεραπευτηρίου, κέντρων αισθητικής, γυμναστηρίων, χώρου στάθμευσης, καθώς και οι γιατροί και οδοντίατροι.

β) Ο εκμεταλλευτής θεαμάτων, ο πράκτορας κρατικών λαχείων, ΠΡΟΠΟ, ΛΟΤΤΟ και συναφών, η επιχείρηση μεταφοράς προσώπων γενικά, με εξαίρεση τον εκμεταλλευτή ΤΑΞΙ.

γ) Ο κατά παραγγελία αυτοαπασχολούμενος (φυσικό πρόσωπο) ράπτης ή ράπτρια, ο αυτοαπασχολούμενος (φυσικό πρόσωπο) ράπτης ή ράπτρια που επιδιορθώνει ενδύματα και υφασμάτινα είδη, γενικώς, καθώς και ο εκμεταλλευτής ιαματικών πηγών του Ε.Ο.Τ.

δ) Ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών που ασκεί το επάγγελμα του κτηνιάτρου, φυσιοθεραπευτή, βιολόγου, ψυχολόγου, μαίας, δικηγόρου, συμβολαιογράφου,άμισθου υποθηκοφύλακα, δικαστικού επιμελητή, αρχιτέκτονα, μηχανικού, τοπογράφου, χημικού, γεωπόνου, γεωλόγου, δασολόγου, ωκεανογράφου, σχεδιαστή, δημοσιογράφου, συγγραφέα, διερμηνέα, ξεναγού, μεταφραστή, καθηγητή ή δασκάλου, καλλιτέχνη γλύπτη ή ζωγράφου ή σκιτσογράφου ή χαράκτη, ηθοποιού, εκτελεστή μουσικών έργων ή μουσουργού, καλλιτεχνών των κέντρων διασκέδασης, χορευτή, χορογράφου, σκηνοθέτη, σκηνογράφου, ενδυματολόγου, διακοσμητή, οικονομολόγου, αναλυτή, προγραμματιστή, ερευνητή ή συμβούλου επιχειρήσεων, λογιστή ή φοροτέχνη, αναλογιστή, κοινωνιολόγου, κοινωνικού λειτουργού, εμπειρογνώμονα, ομοιοπαθητικού, εναλλακτικής θεραπείας, ψυχοθεραπευτή, λογοθεραπευτή, λογοπαθολόγου και λογοπεδικού, με εξαίρεση τις ανώνυμες εταιρείες, τις εταιρείες περιορισμένης ευθύνης και τις ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες.

ε) Ο εκμεταλλευτής γεωργικών μηχανημάτων ή ελαιουργείου ή αλευρομύλου ή εργοστασίου αποφλοίωσης ρυζιού.

στ) Ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών που ασχολείται με την κατασκευή οποιουδήποτε τεχνικού έργου (όπως ξυλουργός, σιδηρουργός, υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, κτίστης και γενικά όσοι ασχολούνται με οικοδομικές εργασίες), καθώς και ο κατασκευαστής επιταφίων μνημείων (μαρμαρογλυφείων).

ζ) Ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών που διατηρεί κτηματομεσιτικό γραφείο, γραφείο τελετών, γραφείο συνοικεσίων, γραφείο διεκπεραίωσης εμπιστευτικών εργασιών, γραφείο ευρέσεως εργασίας.

η) Η επιχείρηση ημερήσιου και περιοδικού τύπου για την είσπραξη συνδρομών, ενοικίασης επιβατηγών αυτοκινήτων, έκδοσης κοινοχρήστων λογαριασμών πολυκατοικιών, καθαρισμού και απολύμανσης κατοικιών, επισκευής και συντήρησης ανελκυστήρων και λοιπών εγκαταστάσεων κατοικιών, η επιχείρηση μεταφοράς αγαθών.

Οι υπόχρεοι απεικόνισης συναλλαγών των περιπτώσεων α΄ και δ΄ έως και η΄, δύνανται να μη χρησιμοποιούν φορολογική ταμειακή μηχανή του ν. 1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α΄), για την έκδοση των αποδείξεων λιανικών συναλλαγών με την προϋπόθεση ότι, στις εκδιδόμενες αποδείξεις αναγράφουν και το ονοματεπώνυμο και τη διεύθυνση του πελάτη, με εξαίρεση τον εκμεταλλευτή χώρου στάθμευσης, που μπορεί να αναγράφει τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος του πελάτη.

Στην εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι όσοι από τους πιο πάνω υπόχρεους απεικόνισης συναλλαγών, εκτός από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα για την οποία τους παρέχεται η δυνατότητα να μη χρησιμοποιούν φορολογική ταμειακή μηχανή διατηρούν μόνιμη επαγγελματική εγκατάσταση (κατάστημα), από την οποία πωλούν λιανικώς αγαθά ή παρέχουν υπηρεσίες στο κοινό (π.χ. ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, που πωλούν ηλεκτρολογικά ή υδραυλικά είδη) ή από την επαγγελματική τους εγκατάσταση ασκούν παράλληλα και άλλη δραστηριότητα για την οποία υπάρχει υποχρέωση χρησιμοποίησης φορολογικής ταμειακής μηχανής (π.χ. ράπτης ή ράπτρια που πωλεί και έτοιμα ενδύματα ή εσώρουχα κ.λπ.), υποχρεούνται να εκδίδουν τις αποδείξεις λιανικών συναλλαγών, τουλάχιστον για τη δραστηριότητά τους αυτή, με τη χρήση φορολογικής ταμειακής μηχανής.

Το φωτοτυπικά μηχανήματα sharp είναι μηχανήματα  για τη δημιουργία έγχρωμων και ασπρόμαυρων αντιγράφων σχεδίων, όπως επιστολών, εγγράφων, βιβλίων και άλλων εντύπων σε χαρτί. Το έγγραφο που πρόκειται να αντιγραφεί τοποθετείται στο τζάμι τοποθέτησης εγγράφων του φωτοαντιγραφικού με την εκτυπωμένη πλευρά προς τα κάτω και στη συνέχεια σαρώνεται με φως.

Σχεδόν σε κάθε γραφείο βρίσκει κανείς σήμερα ένα φωτοαντιγραφικό, ή αλλιώς φωτοτυπικό, μέσω του οποίου είναι δυνατή η γρήγορη δημιουργία αντιγράφων διαφόρων εγγράφων, όπως εμπορικών επιστολών, λογαριασμών, των σελίδων κάποιου βιβλίου και άλλα παρόμοια. Κατά κανόνα, τοποθετεί κανείς το εκάστοτε έγγραφο στο τζάμι τοποθέτησης εγγράφων του φωτοαντιγραφικού με το κείμενο προς τα κάτω, κλείνει κατά κανόνα το καπάκι και πατάει το κουμπί αντιγραφής. Το έγγραφο σαρώνεται με φως. Τα φωτοευαίσθητα τύμπανα ή ταινίες δημιουργούν έτσι ένα είδωλο του δείγματος, το οποίο μετά την εμφάνισή του σε μορφή σκόνης μεταφέρεται σε χαρτί ή σε διαφάνεια και σταθεροποιείται εκεί θερμικά, δηλαδή μέσω της επίδρασης θερμότητας. Αυτή η συνηθισμένη στις μέρες μας μέθοδος ονομάζεται ξηρογραφία (δηλαδή ξηρή γραφή) και εφαρμόζεται σε όλα τα συνηθισμένα φωτοαντιγραφικά και τους εκτυπωτές λέιζερ. Η ξηρογραφία προσφέρει πολύ καλύτερη ποιότητα αντιγραφής όσον αφορά την ανάλυση, την αντοχή στο φως και την ανθεκτικότητα, σε σύγκριση π.χ. με τους εκτυπωτές ψεκασμού μελάνης ή τις ξεπερασμένες θερμοαντιγραφικές συσκευές.

Η βάση της ξηρογραφίας εντοπίζεται στο τύμπανο με φωτοευαίσθητη επικάλυψη (φωτοαγωγός) ή την ευέλικτη ταινία, η οποία ονομάζεται επίσης και Masterband. Ο φωτοαγωγός είναι ηλεκτρικά μη αγώγιμος στο σκοτάδι, ενώ με την πρόσπτωση φωτός γίνεται αγώγιμος. Έτσι, μέσω του φωτισμού το τύμπανο δημιουργεί μια ηλεκτρική απεικόνιση του εγγράφου που βρίσκεται στο τζάμι τοποθέτησης εγγράφων.

Στα ξεπερασμένα πλέον αναλογικά φωτοαντιγραφικά το δείγμα φωτίζεται από μια έντονη πηγή φωτός και απεικονίζεται στο φωτοαγωγό μέσω ενός φακού.

Τα συνηθισμένα στις μέρες μας ψηφιακά φωτοαντιγραφικά μηχανήματα ή εκτυπωτές λέιζερ δέχονται αρχικά το ανακλώμενο φως μέσα από έναν γραμμικό αισθητήρα, όπως οι σαρωτές. Στη συνέχεια, το ψηφιοποιημένο είδωλο μεταφέρεται στο φωτοαγωγό μέσω λέιζερ ή μιας δέσμης LED.

Κατά βάση, τα φωτοαντιγραφικά κυκλοφορούν με τόνερ σε μορφή φυσίγγων ή κασετών και θα πρέπει να ανανεώνεται τακτικά. Το τόνερ κατανέμεται ομοιόμορφα μέσω ενός κυλίνδρου, ο οποίος ονομάζεται ψήκτρα, στον φωτισμένο κύλινδρο, τόσο στα φωτισμένα, όσο και στα αφώτιστα μέρη που εξακολουθούν να φέρουν φορτίο. Τα σωματίδια του τόνερ μεταφέρονται στο σημείο επαφής των δύο κυλίνδρων λόγω της ηλεκτροστατικής έλξης και προσκολλώνται στα αφώτιστα, και επομένως φορτισμένα, σημεία της ζώνης φωτοαντιγραφής. Πρόκειται για τη μέθοδο Charged Area Development (δηλ. Εμφάνιση Φορτισμένης Περιοχής).

Όσον αφορά την επονομαζόμενη «Jump development» το τόνερ πλησιάζει μόνο το φωτοαγωγό και «υπερπηδά» (από την αγγλική λέξη «jump») το κενό αέρα που δημιουργείται λόγω της ηλεκτροστατικής έλξης. Έτσι, η ψήκτρα δεν ξαναπερνά από το ήδη εμφανισμένο τόνερ και το τύμπανο εικόνας φθείρεται λιγότερο.

Για τη σταθεροποίηση του τόνερ και την αποτύπωση του αντιγράφου στο χαρτί, το χαρτί με το είδωλο περνά μέσα από δύο θερμούς κυλίνδρους ή έναν θερμαινόμενο θάλαμο χωρίς πίεση, όπου τα μικρά κομματάκια του τόνερ λιώνουν και προσκολλώνται σταθερά στο χαρτί.

Τέλος, το φορτίο απομακρύνεται και πάλι από το τύμπανο, το οποίο καθαρίζεται από τα υπολείμματα του τόνερ μέσω ενός ξέστρου ή μιας ψήκτρας. Το υπόλοιπο τόνερ αποθηκεύεται σε ένα δοχείο ενσωματωμένο στη συσκευή και σε ορισμένες περιπτώσεις είναι ανακυκλώσιμο.

Από το 2000 τα ψηφιακά φωτοαντιγραφικά εκτόπισαν τα αναλογικά, τα οποία μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1980 ήταν τα μοναδικά που κυκλοφορούσαν. Ένας από τους λόγους είναι το μέγεθος των αναλογικών φωτοαντιγραφικών. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιούν έναν φακό και ένα κάτοπτρο για την οπτική μεταφορά μιας απεικόνισης του δείγματος στο τύμπανο. Εκτός του ότι καταλαμβάνουν πολύ χώρο, απαιτείται και τακτική συντήρηση λόγω της συγκέντρωσης ρύπων. Εκτός αυτού, η ανάγνωση θα πρέπει να είναι συγχρονισμένη με την εμφάνιση.

Αντιθέτως, τα ψηφιακά φωτοαντιγραφικά αποτελούνται από έναν σαρωτή και έναν εκτυπωτή. Το δείγμα αντιγραφής ψηφιοποιείται μέσω του σαρωτή και αποθηκεύεται προσωρινά σε μια μνήμη (RAM ή σκληρό δίσκο). Τέλος, η εικόνα μεταφέρεται ηλεκτρονικά στον εκτυπωτή (λέιζερ) και εκτυπώνεται. Επομένως, η ευαίσθητη μηχανική των αναλογικών φωτοαντιγραφικών καθίσταται περιττή.

Εκτός αυτού, τα ψηφιακά φωτοαντιγραφικά επιτρέπουν τη δημιουργία πολλαπλών αντιγράφων των σελίδων που αποθηκεύονται στην ενδιάμεση μνήμη, χωρίς να χρειάζεται να ξανασαρωθούν εκ νέου με φως. Επίσης, η ψηφιακή μορφή επιτρέπει την αποστολή των αντιγράφων μέσω φαξ ή μέσω e-mail, και την αρχειοθέτησή τους σε δικτυακούς καταλόγους.

Άλλο ένα πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα ενδιάμεσης επεξεργασίας του αντιγράφου ενώ βρίσκεται στη συσκευή. Έτσι, μπορείτε π.χ. να βελτιώσετε την αιχμηρότητα των ακμών για τις γραμματοσειρές πριν την οριστική δημιουργία και εκτύπωση του αντιγράφου.

Κατασκευαστές: Detecs, Xerox, Canon, Sharp, Kyocera, Hewlett-Packard, Minolta, Ricoh, Toshiba

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s